Převzetí zboží
Všichni v Inteně si přejeme, aby pro vás byl proces dovozu a převzetí zboží co nejjednodušší a pokud možno bez jakéhokoli stresu. Pokud uvažujete o koupi nové postele, vždy vemte v úvahu souvislosti se zaparkováním nákladního auta dopravce, s převzetím zboží, s výnosem a s montáží v předem určené místnost. Připravili jsme pro vás krátký návod a několik tipů, jak se na celý proces dovozu a převzetí objenávky připravit.
Příprava na příjezd
Ačkoli se zdá, že doprava nové postele patří mezi nejjednodušší částí celého procesu, občas se vyskytnou některé běžné problémy, které mohou ovlivnit váš zážitek. Zde je několik důležitých rad, na co při převzetí dbát:
1) Udělejte si časovou rezervu
Ujistěte se , že jste se dobře seznámili s datem a orientačním časem doručení. Berte v úvahu, že řidič dopravy má naloženo několik nakládek pro více zákazníků. Po cestě může potkat zácpu, kolony, nebo dojde k neočekávanému zdržení u vykládky před vámi. Počítejte tedy vždy s dostatečnou časovou rezervou pro převzetí objednávky.
2) Proveďte důkladnou kontrolu zboží
Při předávce zboží od řidiče proveďte důkladnou prohlídku každého balíku z dodávky. Jednotlivé balíky není potřeba rozbalovat, pouze zkontrolujte neporušenost vnějšího obalu a ochranné pásky. V případě zjištění jakýchkoli problémů zboží nepřebírejte a obratem kontaktujte infolinku Intena.cz
3) Nepřebírejte viditelně poškozené zboží
Ačkoli se v celém procesu důsledně dbá na kvalitu dopravy, přesto se může stát, že k vám dorazí výrobek s viditelně poškozeným obalem. Takovou zásilku nepřebírejte, neboť by dále nemuselo být zřejmé, zda k poškození nedošlo až při následné manipulaci u zákazníka. Pokud je však zboží uloženo na paletě, je potřeba paletu rozbalit a zkontrolovat vnější obal každého balíku samostatně!
3) Mějte potřebnou hotovost
Nábytek se dopravuje většími nákladními vozidly, které nejsou vybaveny čtečkami platebních karet. U nákupu zboží na dobírku je potřeba mít vždy připravenou hotovost.
V průběhu rozvozové trasy řidič dopravy většinou získá dostatek hotovosti na případné vrácení částky. Může se však stát, že budete "první na řadě", nebo zákazníci na trase před vámi měli již zboží bezhotovostně uhrazeno. Aby se předešlo možným komplikacím s vrácením peněž, v případě platby zboží dobírkou mějte prosím nachystanou hotovost přesně.
4) Zajistěte osoby pro převzetí a vynášku
Dřevěné postele se většinou dodávají v takových baleních, že jsou nositelné jednou osobou. Manipulaci s čalouněnými postelemi je však vždy potřeba provádět ve dvou osobách, neboť korpusy se vždy dodávají vcelku – smontované. Před dovozem nové postele tedy zvažte, kdo bude vaši zásilku přebírat a případně vynášet do patra.
5) Nespoléhejte při vynášce na pomoc řidiče
Vždy zajistěte osobu, nebo v případě potřeby více osob, pro manipulaci se zbožím. Pokud nemáte předem objednanou službu komfortního výnosu, řidič dopravce není povinen s vynáškou pomáhat. Vetšinou to ani z časového plánu dalších vykládek není možné.
6) Promyslete trasu pro přesun zboží
S většinou dodávaného zboží lze běžně manipulovat i v malém prostoru. Čalouněné postele, které mají korpusy smontované, však ke stěhování potřebují mnohem více místa. Především rozšířené čalouněné postele šíře 120 nebo 140 cm jsou velmi náročné na prostor a vytáčení. Pokud máte doma například uzší točité schodiště, předem si dobře prostor na manipulaci proměřte.
7) Připravte dostatek prostoru v pokoji
Pokud čekáte na dovoz postele a nemáte v plánu ji ihned smontovat a používat, bude potřeba balíky někde uskladnit. Né každý má k dispozici například garáž či úplně prázdnou místnost. Vyčleňte si tedy předem dostatečný prostor pro uložení balíků.
8) Nedemontujte předem starou postel, nebo mějte záložní plán
V Bezvapostelích pevně věříme, že doprava, převzetí a montáž vaší nové postele proběhne vždy hladce. Přesto doporučujeme, aby jste svou stávající postel nezlikvidovali dříve, než bude vaše nová postel v pořádku smontována. Řešením je také, pokud ve vašem bytě máte například rozkládací gauč nebo pohovku. Je důležité mít záložní plán pro případ, že něco při dovozu nebo montáži neklapne.
Časté otázky a odpovědi:
Kdy mi bude dopravce volat ohledně upřesnění dovozu?
V den odeslání zboží posíláme zákazníkům informační SMS a email s pordrobnějšími informacemi o dopravě a s odkazem na skledování zásilky. Dispečer dopravní služby by měl telefonicky kontaktovat zákazníka v den rozvozu - ráno při nakládce. Při tomto kontaktu sdělí orientační plánované časové rozpětí dovozu.
Při telefonickém kontaktu dispečera lze nahlásit požadavek na změnu jiného dne pro doručení. Čas dodání se však změnit nedá. Každý den dispečer plánuje rozvozovou trasu s několika vykládkami v rámci vytíženosti vozidla a tento časový harmonogram je pak pro řidiče závazný.
Co mám dělat, když řidič dopravy ve smluvený čas nedorazí ?
Dejte dopravní službě dostatečnou časovou rezervu. Řidič má většinou na autě objednávky pro několik zákazníků po naplánované trase. Z důvodu zácpy nebo nepředvídatelného zdržení se může smluvený čas dovozu protáhnout. V takovém případě by vás však měl řidič telefonicky informovat. V případě dlouhého zpoždění bez telefonického oznámení řidičem kontaktujte prosím infolinku dopravce ( uvedeno v odkazu na sledování zásilky ), nebo naší infolinku Bezvapostele
Je potřeba při přebírání zásilky každý balík rozbalovat?
Při předávce zboží od řidiče proveďte důkladnou prohlídku každého balíku z dodávky. Jednotlivé balíky však není potřeba rozbalovat, pouze zkontrolujte neporušenost vnějšího obalu a ochranné pásky. Pokud je však zboží uloženo na paletě, je potřeba paletu rozbalit a zkontrolovat vnější obal každého balíku samostatně! V případě zjištění jakýchkoli problémů zboží nepřebírejte a obratem kontaktujte naší infolinku.